Midsommar i paradiset



Tänk att jag gått runt på denna jord i 27 år utan att veta att det är i Strömstad man ska fira midsommar. Eller fira sommar överlag. Att det är där som dimman ligger lätt över ängarna om natten, att det var där som varenda Prippsblåreklam spelats in, att man blir nykär så det pirrar i hela kroppen, att man kan bo i en Madickenstuga med en punchveranda med utsikt över gröna vidder och skog, att man kan hitta blommor så det räcker till 20 midsommarkransar som bindes under ett sommargrönt träd som en lövparasoll, och att man hör skratt och fnitter som vittnar om glädje, frihet och lycka. Och att jag, badkrukan, i mina knallröda gummistövlar kan traska på stigar genom skogen för att komma ner till skärgården, för att hoppa i det ISKALLA havet och skrika ut glädjen! Känna att jag lever och att jag älskar att göra det! Tack till alla er som gjorde min midsommar helt underbar!  
Kommentarer
Postat av: Linda

Så duktig du är på att fånga detaljer. Häftiga bilder! puss

2010-07-26 @ 19:06:07
Postat av: katsofatso

Fina bilder som alltid!

Tack själv för att du och Hampe förgyllde VÅR midsommar!

KRAMMM

2010-07-27 @ 10:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback