Det ska firas!



Den 12 juli fyllde Marie 25 år och detta firades i föräldrahemmets lummiga trädgård tillsammans med släkt och vänner. Det bjöds på sommarsallader och gräddtårta med jordgubbar, MUMS! Dagen måste ha varit en av årets varmaste med skinande sol från morgon till kväll. Framåt småtimmarna blev det ett nattdopp i Arriesjön, sommaridyllen var komplett. Grattis än en gång fina Marie!

Jag som alltid citerar texter till mina inlägg skäms lite när det kommer till detta citatet. För när jag kollade igenom bilderna kunde jag bara höra Vikingarnas "Du är min sommar, Marie" i mitt huvud, på repeat, om och om och om igen. Jag som aldrig lyssnar på dansband! Men någonstans där inne i minnesbanken har denna låten alltså gömt sig. Lustigt, jag som knappt minns vad jag gjorde förra veckan!

"Du är min sommar, Marie
Lova du stannar för alltid
Du är du
Jag är jag
Det är dig jag vill ha
Det finns ingen som jag älskar som Marie"

                                          Vikingarna
Kommentarer
Postat av: J

Den låten okom 1992.

2011-09-18 @ 12:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback